ë-C4 X: Elegant og romslig fra Citroën

Med nye ë-C4 X befester Citroën posisjonen med en ny ultrakomfortabel elbil i kompaktsegmentet.

Med klare designtrekk hentet fra den storbilen C5 X, utfordrer nye ë-C4 X den tradisjonelle kompaktbilklassen med en bil som henter silhuetten fra en fastback med elementer fra SUV og det beste fra en romslig 4-dørs sedan.

Med en lengde på 4,6 meter plasserer den seg midt mellom dagens ë-C4 som er 4,36 meter lang, og nye C5 X som måler hele 4,8 meter.

Tallene for luftmotstand på Cd 0,29 viser at den nye taklinjen ikke bare gjør bilen elegant, men også effektiv, noe som gir ë-C4 X en rekkevidde på 360 kilometer WLTP.

Under bagasjelokket skjuler det seg generøse 510 liter, noe som er meget bra i denne klassen.

– Vi gleder oss til å introdusere enda en elbil fra Citroën i det norske markedet. Den kompletterer modellutvalget vårt som nå strekker seg fra lille AMI via ë-C4 og ë-C4 X til vår C5 Aircross SUV – og helt nye C5 X som vi lanserer rett over sommeren. Det gir oss det mest konkurransedyktige modellutvalget fra Citroën på svært mange år, sier merkesjef for Citroën hos Åkra Bil, Ingve Talmo.

Komfort både inne og ute

Citroën har levert klasseledende komfort i over 100 år, og nye ë-C4 X er ikke noe unntak. Utstyrt med det beste fra Citroën Advanced Comfort, sørger det for å ta vare på både fører og passasjer på beste måte.

De ultrakomfortable setene gjør at du sitter like godt i bilen som hjemme, samtidig som lav støy og Citroëns «Progressive Hydraulic Cushions» sørger for at selv norske veier herjet med telehiv jevnes ut og leverer følelsen av et flyvende teppe.

ë-C4 X passer perfekt for Norge med varme i for- og bakseter, ratt og frontrute.

For å gjøre kjøreopplevelsen enda bedre er ë-C4 X utstyrt med Citroëns nyeste infotaimentsystem, MyCitroën Drive Plus, som gir deg mulighet til å konfigurere ditt brukergrensesnitt og leverer en imponerende pakke for oppkobling og tilkoblede tjenester.

Kun elektrisk i Norge

Nye ë-C4 X vil kun lanseres som elbil med en batteripakke på 50 kW som kan lades med inntil 100 kW, og kan hurtiglades 80 prosent på 30 minutter. Bilen kan leveres med inntil 11 kW ombordlader, noe som gjør at den kan fullades på fem timer med en hjemmelader.

Drivelinjen er ellers som vi kjenner den fra ë-C4 med 100 kW (136 hestekrefter) og inntil 260 Nm dreiemoment.

Salget av nye Citroën ë-C4 X starter til høsten med de første bilene på plass rundt årsskiftet.