Topputstyrt Citroën ë-C4 og ë-C4 X med økt rekkevidde til 348.900 kroner

Gjennom de siste årene har Citroën befestet posisjonen som en ultrakomfortabel elbil i kompaktsegmentet. Nå lanseres en oppgradert versjon av både ë-C4 og ë-C4 X med samme pris for utstyrsnivå MAX

Med ett utstyrsnivå, er det ingen kunstig lav «innstegspris» på de to utgavene av ë-C4. Utstyrsnivået MAX gir en svært velutstyrt bil, utstyrt med et batteri på 54kWh, og en motor med 156 hestekrefter og 260 Newtonmeter moment. Den nye drivlinjen gir ë-C4 en rekkevidde på inntil 415 kilometer, og ë-C4 X inntil 418 kilometer.

Forutsigbart bilhold

Med samme pris, 348.900 kroner pluss levering, for ë-C4 og ë-C4 X, er det lettere for kunden å finne en bil som passer sitt behov. De kan velge en femdørs familiebil med en lengde på 436 centimeter og et bagasjerom på 380 liter, eller en fastback på 460 centimeter som kombinerer en coupeaktig taklinje med det beste fra en romslig 4-dørs sedan. Den økte lengden på ë-C4 X utnyttes til enda litt bedre bakseteplass og et bagasjerom på hele 510 liter, imponerende tall i denne klassen.

– Vi ønsker at bilhold skal være forutsigbart for våre kunder. Derfor var Citroën blant de første som introduserte lav fastrente i tre år. Derfor er det naturlig at vi i tillegg til en meget attraktiv pris, også ved introduksjonen av oppgraderte ë-C4 og ë-C4 X tilbyr Citroën-kunden en rente på 2,99% i tre år, sier merkeansvarlig for Citroën hos Åkra Bil, Ingve Talmo.

Komfort både inne og ute

Citroën har levert klasseledende komfort i over 100 år, og de oppgraderte ë-C4-modellene er ikke noe unntak. Utstyrt med det beste fra Citroën Advanced Comfort, sørger det for å ta vare på både fører og passasjer på beste måte.

De ultrakomfortable setene gjør at du sitter like godt i bilen som hjemme, samtidig som lav støy og Citroëns «Progressive Hydraulic Cushions» sørger for at selv norske veier herjet med telehiv, jevnes ut og leverer følelsen av et flyvende teppe. De to ë-C4-modellene passer perfekt for Norge med varme i seter, ratt og frontrute.

MAX utstyrt

MAX er ett utstyrsnivå der det meste av utstyr er standard. Det inkluderer ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiumsfelger, 10-tommers berøringsskjerm, advanced komfortseter i delskinn, automatisk fjernlysassistent, Progressive Hydraulic Cushions, head-up-display, navigasjon, parkeringssensorer foran og bak med ryggekamera, og adaptiv cruisecontrol med full stopp/go.

Energien lagres i et nytt 54 kWh lithium-ion-batteri. De 107 battericellene er fordelt på 17 moduler, og 80 prosent av batterikapasiteten lades på 30 minutter med en ladefart på inntil 100 kW. I tillegg er både ë-C4 og ë-C4 X utstyrt med enfas 7.4 kw ombordlader.

Nye ë-C4 og ë-C4 X er ute hos Citroën-forhandlerne nå.