Citroën ë-C4

Prisvinner i kompaktklassen. 

Citroën ë-C4 er en ekte C-segmentbil, med en lengde på 436 centimeter, 180 cm bred og med en høyde på 152,5 cm. Akselavstanden på 267 cm sørger for god plass til fører og passasjerer, i tillegg til et bagasjerom på 380 liter.

Med en rekkevidde på 350 kilometer (WLTP), 100 kW hurtiglading og lastet med teknologi, er ë-C4 en kompakt og fullverdig elektrisk familiebil.

Citroën ë-C4 er femte bil ut i rekken av elektrifiserte Citroën-modeller, sammen med C5 Aircross SUV Hybrid, Ami, ë-Jumpy og ë-SpaceTourer.

 

329.300,-

En ekte Citroën.

Komforten sikres av det patenterte dempersystemet Progressive Hydraulic Cushions. Kombinert med Advanced Comfort-setene vi kjenner fra C5 Aircross, gjenskaper ë-C4 den legendariske Citroën-komforten. Sammen med en helelektrisk drivlinje, blir ë-C4 stillegående, smidig og like godt egnet til bykjøring som til lengre turer.

Bygget på CMP-plattformen fra PSA leveres nye Citroën ë-C4 med et batteri på 50 kWh. Motoren yter 136 hestekrefter og har et dreiemoment på 260 newtonmeter.

– Vi gleder oss til å introdusere vår nye elektriske familiebil. ë-C4 har en kombinasjon av plass og pris som bør passe perfekt for det norske markedet, sier Ingve Talmo hos Åkra Bil.

Nye Citroën ë-C4 kommer i tre utstyrsnivåer. Allerede fra startnivået Feel, som starter på 284.900 kroner pluss levering, er ë-C4 meget godt utstyrt, med ECO-led hovedlys, 18-tommers aluminiumsfelger, 10-tommers berøringsskjerm, aktiv nødbrems som registrer både fotgjengere og syklister, skiltgjenkjenning og automatisk styring av fjernlys og Progressive Hydraulic Cushions.

Neste nivå er Feel Pack som koster 299.000. Det nivået inkluderer head-up-display, navigasjon, ryggekamera med parkeringssensorer og proximity nøkkelfri adgang og start – noe som gjør at bilen åpnes og låses automatisk.

Toppnivået Shine, koster 319.000 og inkluderer også mørke ruter, blindsonevarsling, adaptiv cruisecontrol med full stopp/go – samt oppvarmet multifunksjonsratt.

Kombinasjonen av aktiv filholder og den adaptive fartsholderen med start/stopp gir Citroën ë-C4 selvkjøring på nivå 2.

 

Rikelig med plass

Bagasjerommet på 380 liter er enkelt å utnytte takket være et flatt gulv, rette sider og god innlastingsbredde. Med baksetene lagt ned kan du frakte 1.250 liter – fortsatt med helt flatt gulv. Ladekabler får plass under gulvet, og bagasjerommet er utstyrt med kroker til handleposer, mens en luke i bakseteryggen gjør transport av ski og andre lange gjenstander til en lek.

TEKNISKE DATA:
Lengde: 4.354 mm
Bredde: 1.834 mm
Høyde: 1.522 mm
Akselavstand: 2.667 mm
Svingradius: 10,9 meter
Bakkeklaring: 156 mm
Bagasjerom: 380 liter, opp til 1.250 liter
Innlastingshøyde: 715 mm
Batteri: 400 V Li-Ion 50 kWh
Ytelser: 136 hk (100 kW)
Moment: 260 nm
Rekkevidde: 350 km – WLTP
Toppfart: 150 km/t
0-100 km/t: 9,7 sekunder
Ladetider:
100 kW 80% på 30 min
32 A ladeboks: Mellom 5 (med trefase 11 kW ombordlader) og 7.30 timer (enfas).

Funksjoner og utstyr kan være ekstrautstyr eller være avhengig av versjon.

Jeg ønsker:

Ingve Talmo

ingve.r.talmo@aakrabil.no

Tlf. 917 55 787

Steven Solvig

Steven Solvig

steven.solvig@aakrabil.no

Tlf. 99 55 45 00